نوشته شده توسط : رضا پیری قدیم - حسین بیگ محمدی وند - پوریا علوی
هشدار ژنرال آمریکایی در مورد سوزاندن قرآن
یک ژنرال بلند پایه آمریکایی درباره سوزاندن قرآن در کلیسایی در آمریکا هشدار داده است ....


 
 
 
 
 
 به گزارش عصر ایران و به نقل از بی بی سی ژنرال دیوید پترائوس، فرمانده تازه منصوب نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا در افغانستان، علیه برنامه یک کلیسا در ایالت فلوریدا برای آتش زدن کتاب مقدس مسلمانان هشدار داد .

پترائوس با هشدار در این باره گفت که این اقدام ممکن است نیروهای آمریکایی حاضر در افغانستان و تمام تلاش های واشنگتن در این کشور و دیگر کشورهای اسلامی را در معرض خطر قرار دهد .

وی افزود : " این دقیقا از قبیل اقدام هایی است که طالبان از آن استفاده می کند و می تواند مشکلات زیادی به بار بیاورد. نه فقط در اینجا بلکه در سراسر دنیا که ما با جوامع اسلامی سر و کار داریم."

کلیسایی در شهر گینزویل ایالت فلوریدا قصد دارد در نهمین سالگرد حملات 11 سپتامبر نسخه هایی از قرآن را آتش بزند .

همزمان با هشدار پترائوس روز دوشنبه تظاهراتی اعتراض آمیز در کابل برگزار شد و تظاهرات کنندگان مسلمان این اقدام را محکوم کردند .

همچنین در برخی دیگر از کشورهای اسلامی نیز تظاهراتی علیه این اقدام صورت گرفته و بیم آن می رود که در صورتی که این کلیسا دست به چنین اقدامی بزند انتشار تصاویر و فیلم های آن موجی از خشم و عصیان را در کشورهای اسلامی سبب شود .

کلیسای یاد شده در وب سایت خود نوشته است که از مسلمانان نفرت ندارد اما می افزاید: "از این اقدام برای هشدار درباره اصول اعتقادی و ایدئولوژی اسلام که ما از آن نفرت داریم" استفاده خواهد کرد.

پس از تصویب ساخت یک مرکز اسلامی در کنار محل حملات تروریستی 11 سپتامبر ، برخی از محافظه کاران و مسیحیان تندروی آمریکایی با این اقدام مخالفت کرده و ساخت این مرکز فرهنگی اسلامی را نوعی دهن کجی و توهین به قربانیان و بازماندگان حملات 11 سپتامبر می دانند ، با این حال باراک اوباما رییس جمهوری امریکا ازساخت این مرکز فرهنگی اسلامی دراین محل حمایت کرده است.

جامعه مسلمانان آمریکا از افزایش موج اسلام هراسی در این کشور نگران است




:: بازدید از این مطلب : 935
|
امتیاز مطلب : 111
|
تعداد امتیازدهندگان : 33
|
مجموع امتیاز : 33
تاریخ انتشار : 3 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا پیری قدیم - حسین بیگ محمدی وند - پوریا علوی

﴿إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ. الآیه﴾

«ما قرآن را نازل کرديم و همانا ما نگهدار آنيم - صدقه الله العظیم».


جای شک وتردیدی نیست که  قرآن کریم کتاب الله است ، واین قرآن  معجزه ، دليل و حجت رسول الله صلی الله علیه وسلم میباشد. پروردگار ما  این کتاب  را چراغي براي  انسانها قرار داده تا از هدايات ونور  مطلع شویم ، وپرتو  روشنی ونور  راه مستقيم  را از راه خطاء تشخیص دهیم .

قران  عظیم یگانه کتابی است  الهی است، که  بطور نوشته و شفاهي نسل به  نسل بدون هيچ گونه تغيير و تبديل  بدسترس  ما انسانها قرار گرفته است، وخود پروردگار ضمانت حفظ ونگهداری  آنرا کرده است . وتاکه انسان در کرهء خاکی زنده اند، این کتاب آسمانی ، احکام عالی و رهنمودهای رهایی بخش آن پابرجا خواهند بود.

الله تعالی  میفرماید :

﴿إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ﴾. يعني: «ما قرآن را نازل کرديم و همانا ما نگهدار آنيم.
وباز میفرماید :  ﴿لاَ يَأْتِيهِ الْبَاطِلُ مِن بَيْنِ يَدَيْهِ وَلاَ مِنْ خَلْفِهِ﴾.يعني: (هيچ گونه باطلي، نه از پيش رو و نه از پشت سر، به آن راه نمي‌يابد).

خواننده محترم !

با تأسف  طوریکه شما هم  اطلاع دارید یکی از مقامات بلند پایه  کليسا در شهر جکسون ویل در ایالات فلوریدا ایالات متحده  امریکا ،در ماه مبارک  رمضان که یکی از ماه مقدس برای پیروان همه  ادیان ابراهیمی  بشمار  میرود با وقاحت وخباثت اعلام داشت: روز یازده سپتمبر باید به  « روز جهاني سوزاندن قرآن» مسمی گردد .
این روحانی خبیث  «تيري جونز» نام داشته و خطیب  کليساي «مرکز ارتباطات جهاني اليمامه» درايالت فلوريداي آمريکا و نويسنده کتاب «اسلام از شيطان است»،میباشد ، وی طی نطقی  از پيروان خود خواسته است تا با آنچه که بزعم خود آن را «شر اسلام» ناميده مقابله کنند.
این کشیش  در کليسا  خود بمناسبت تجلیل از عید میلاد مسیح  شعار ها  توهين آميزرا بر روي ديوارهاي کليسا  خویش نوشته است .
کشیش های اين کليسا متفق القول اعلام داشته اند که هدف از نوشتن این شعار ها، بر در ودیوار کلیسا  رساندن پيام اسلام ستيزي به پيروان خود به هرشيوه ممکن است).
خواننده محترم  !

این بیچارها خبرندارند که حافظ این کتاب انسان نبوده بلکه خود  پروردگارذوالجلال و الاکرام و قادر ضمانت حفظ  این کتاب را بردوش خود گرفته است .

زمانیکه از تصمیم کشیش ( تیری جونز ) مطلع شد م ومیخواستم مطالبی  را در مورد عظمت ومعجزه قرآن بنویسم داستا ن اصحاب فیل ، داستان ( ابرهه ) مسیحی  که در سال ( ۵۷۰-  ۵۷۱ ) میلا دی ، با قوای ۶۰ هزار نفری مجهز با فیل ها وساز وبرگ نظامی برای فتح مکه وتخریب کعبه  براه افتاد  به یادم آمد .

طوریکه مؤرخین مینویسند زمانیکه  قوای نظامی وحربی  ابرهه  به منطقه ( المغمس  ) رسید ، گروه سواره  را غرض تسلیمی  مردم  به مکه فرستادند، و طی نامه ای  به اهالی مکه خطاب نموده اعلام  داشتند :

( من قصد جنگ با اهالی مکه را ندارم ، آمده ام تا فقط کعبه را ویران کنم ، اگر با این خواهش من موافق هستید ، نمایند ه خویش راغرض مذاکره وجرگه نزدم  ارسال نماید .)

در این میان مردم مکه بعد از مطاله نامه تهدید آمیز ابرهه سردار مکه عبد المطلب را به منظور مذاکره  نزد  ابرهه میفرستند .

میگویند عبد المطب مرد قوی هیکل ، دارای ریش مبارک ، مرد چهار  شانه ، وروی نورانی وجذابی داشت .

همینکه عبد المطلب به نزد ابراهه آمد ، ابرهه  از دیدن اوسخت  تحت تــأثیرش قرار گرفت. میگویند ابرهه بخاطر احترام او از تاخت خود پایین آمد وروی زمین ونزدیک او نشست.

بعد از عرض سلام ابرهه سر  صحبت را با عبد المطلب آغاز کرد وعزم خویش را  که ویرانی وتخریب کعبه است با عبد المطلب در میان گذاشت .

عبد المطلب صحبت های ابراهه  را با دقت تام گوش میگرد ، ودر جریان صحبت هیچ ابراز نظر نمیکرد وچیزی نمی گفت :

در ختم صحبت ابراهه روی بطرف عبد المطلب  نموده گفت : اگر شما خواهش از من داشته باشید  میتوانید بگوید :

عبد المطلب  به تر جمان ابراهه گفت : ( سربازان ولشکریان تو دوصد دانه شتر مرا به غارت برده اند ، به ایشان هدایت فرماید تا آن را دوباره  بمن مسترد نمایند ) .

ابراهه از این درخواست  عبد المطلب سخت در تعجب افتاد به مترجم گفت : به عبد المطلب بگوید :

( هنگامی که شما را دیدم عظمتی از تو در دلم بوجود آمد ، ولی شنیدن صحبت شما در مورد مطالبه اموالت از وقارت  نزدم کاست،  عجب است که در استرداد  شتر هایت اصرار  داری، ولی در باره کعبه  که محل عبادت شما، محل عبادت  ابا واجداد تا ن بود ، ومن حالا برای تخریب وویرانی اش کمر بسته ام مطلقآ حرفی بزبا ن نمی آوری  !! )

عبد المطلب در جواب  ابرهه گفت : ( انا رب الابل وان للبیت ربآ سیمنعه ! ) ( من مالک شتر های خود هستم ومطالبه استرداد  دوباره  آنرا از شما دارم ، این معبد وعبادت گاه واین خانه مالک  دیگری دارد که خود از آن حفاظت خواهد کرد. )

واقعآ همانطور هم شد که  زمانیکه لشکریان ابراهه به  منطقه منی ومزدلفه میرسند، ابابـیـل ها بر سپاه  ابراهه حمله ور  شدند . ( تر میهم بحجاره من سجیل ) به پرتاب سنگ های ، برلشکر متجاوز ابراهه آغاز مینمایند ، واین لشکر ۶۰ هزار نفری ابراهه را  به شکست ورسوای مواجه ساخته، وخانه کعبه را  از تخریب وویرانی نجات میدهند .

امروز یکبار دیگر انسانهای ابراهه مانند از جمله  «تيري جونز» کشیش   کليساي شهر فلوریدا ایالات متحده  متحده، در جهان متمدن ما  به ببریت پناه میبرد ومانند لشکریان ابراهه ، به تخریب واهانت به قران وحتی سوختاندن آن  اقدام مینمایند .

مگر «تيري جونز» کشیش   کليساي نمیداند که این کتاب رب دارد که حافظ ونگبهان  این کتاب میباشد ، همانطوریکه ابرهه شرمنده وسرنکون شد ، تیری جونز ،همکاران وموایدن شان   هم به اهداف شوم خویش دست نخواهند یافت .

این اهانت شما در برابر  کتابی است که یکهزارو چارصد  سال  قبل انقلاب و تحول بس بزرگ را  در  عالم بشریت پر با نمود ، با تمام قوت وحقانیت خدمت شما وسایر عالم بشریت بعرض میرسانم که :

نور این کتاب چنان با قوت صلابت وبا عظمت است که تا بشر   زنده است  کسی توانمندی  آنرا ندارد که نور آن به  خاموش نماید .

قران عظیم الشان  مشعلى است كه خاموش نمى شود و چراغيست كه روشنى آن فرو نمى نشيند،

قرآن كتابيست كه حق و باطل را از هم جدا مى كند ، شك و ترديد را از اذهان دور مى سازد، خواندن و شنيدن آن قلب را صيقل و جلا ء مى هد، اطمينان و آرامش  را به انسان به ارمغان می اورد .

قرآن کتاب رهنمای وچراغ بشریت است ودر  زندگی ما نقش حیاتی  واساسی  دارد.

قرآن  کتابی  نیست که فقط برای هدایت  انسانها که  یکهزار چاصد سال قبل می  زیستند نازل گردیده باشد، بلکه قرآن کتابی است برای بشریت ودر طول  تاریخ  بشریت تا اینکه بشریت زنده  است قرآن مورد  رهنمایی ایشان میباشد .

انسان  زمانی میتواند به ترقی  اصلی وواقعی   دست یابد ،که به هدایات قرانی گوش فرا دهد.

انسان  زمانی میتواند به سعادت  اصلی وابدی  دست یابد که  به قرآن کریم و دساتیر آن مراجعه می نمائید.

ای مسلمانان  به یاد  داشته  باشید !

که تجربه زندگی  نشان داده است که هر کسیکه در راه  قرآن  باشد وبا قرآن دوست باشد، آن را بخواهد وبرای آن  ارزش واحترام  قائل باشد ، مطمین باشید  که جواب اعتماد قرآن را بدست خواهید آورد.

قرآن انسان را در زندگی  تنها نمی گذارد ، قرآن کتابی است که انسان را در غم وشادی همراهی میکند .

به یاد داشته باشید که قرآن دوست نیمه راه نیست کتابی است که انسانها را به عبادت همراه با روحیه ونشاط وشادی دعوت می نماید.

اگردوست انسان قرآن باشدحتماً طرفدار این دوستی خداست وچه کسی قوی تر ومطمئن تر از پروردگا است؟ وچه کسی قوی تر ومطمئن تر از الله  در حمایت از کسی است ؟

سراسر این کتاب وعظ ونصحیت وپر از  کلام شیرین واحترام به مقام والای انسان است.

عمل به دساتیر ،این کتاب   نه تنها  موجب  وحدت ویکپارچگی مسلمانان رافراهم می  سازد ، بلکه اعتماد کلیه انسانهای روی زمین را درخواست می نماید.

قرآن به عنوان تکیه گاه مسلمانان جهان وعامل اتحاد در وحدت مسلمانان  بشمار میرود . این کتاب آسمانی نقطه قوت مسلمانان ونقطه ضعف وخار چشم دشمنان اسلام ومسلمانان بوده وخواهد بود.

ما به این معتقدیم که پیروان ادیان ابراهیمی مشترکات دارند که به پیروی ازآن بشریت را نجات داده به صلاح و فلاح رهنمایی خیر نمایند.

پرودگارا!

ما را توفیق اعطا فرما تا در راه خیر، صلاح و فلاح بشریت متحدانه برای خیر و رفا بشریت کارو تلاش خیرخواهانه بداریم.

پروردگارا  !

قرآن را پنا ه گاه  ما انسانها  قرار ده ومارا  از قوت  وصلابت قرآن برخوردار نما، وبما توفیق نصیب نما تا در راه قرآن زندگی خویش  راپیش ببریم .

پروردگارا !

ما قرآن را با تو سپردیم همانطوریکه که کعبه را  از شر  ابراهه نجات دادی ، قرآڼ ما  را ازشر صلبیون نجات ده ومتجاوزین ومعندین  قرآن رامانند  ابراهه ولشکریان آن ناکام ورسوا نما.

پروردگارا  !

ما جز تو کسی را نداریم که به او پناه بریم واستمداد وکمک جوئیم .پس از در دفع شرارت های شیطانی پناه میجویم .

پروردگارا!

آنهای که بشریت را عوض تفاهم و همکاری خیراندیشان جهان، به جنگ تمدن ها و تباهی بشریت میکشاند به قهر و غضب خویش مبتلا و بشریت را از شر ایشان نجات ده!



:: برچسب‌ها: قــرآن ما از سوزانــدن نــیـــست , قران سوزاندن , ,
:: بازدید از این مطلب : 944
|
امتیاز مطلب : 107
|
تعداد امتیازدهندگان : 33
|
مجموع امتیاز : 33
تاریخ انتشار : 3 آذر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا پیری قدیم - حسین بیگ محمدی وند - پوریا علوی

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
محكوميت‌ جهاني اهانت كشيش آمريكايي به قرآن 
 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نوشته‌ روزنامه الشرق - چاپ قطر- دفتر آيت‌الله العظمي سيد علي سيستاني، از مراجع شيعه، در بيانيه‌اي از گروه‌هاي مربوطه در آمريكا خواست در راستاي ممانعت از اين اقدام شنيع و آتش زدن نسخه‌هايي از قرآن كريم وارد عمل شوند، چرا كه پيامدهاي آن بسيار وخيم و خطرناك خواهد بود.

آيت الله العظمي سيد علي سيستاني اين اقدام توهين آميز را كه هيچ تناسبي با وظايف رهبران و شخصيت‌هاي ديني و معنوي ندارد، محكوم كرد و افزود: وظايف شخصيت‌هاي ديني، تلاش در جهت احياي ارزش‌هاي همزيستي مسالمت آميز، نظارت بر حقوق طرفداران اديان مختلف‌، احترام متقابل ميان اديان مختلف و شيوه‌هاي فكري است.

آيت الله العظمي سيستاني افزود: مرجعيت ديني شديدا تجاوز به قرآن كريم را محكوم مي‌كند و از مسلمان جهان مي‌خواهد خويشتن‌دار باشند و در راستاي اهانت به طرفداران دين مسيح تلاش نكنند.
احمد صافي، نماينده‌ي آيت‌الله العظمي سيد علي سيستاني نيز در خطبه‌هاي نماز جمعه در عراق گفت: اگرچه تري جونز، كشيش كليساي "داو" از موضع خود عقب نشيني كرده است، اما تنها فكر تجاوز به قرآن كريم مساله‌اي است كه احساسات هر مسلماني را جريحه‌دار مي‌كند و بدون شك اوضاع را بدتر خواهد كرد. صافي افزود: اين امر يك اقدام غير متمدن و نامناسب است كه تنها موجب تنش مي‌شود.

از سوي ديگر، سفيران كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در آمريكا، در پيامي به دولت آمريكا طرح به آتش كشيدن قرآن كريم را محكوم كردند.

سفير كويت در آمريكا گفت: كويت به عنوان رئيس دوره‌ي كنوني شوراي همكاري خليج فارس مراتب خشم و نارضايتي خود را از اين مساله به دولت آمريكا ابلاغ كرده‌ و آن را اهانتي به بيش از يك ميليارد مسلمان در جهان مي‌داند. وي تصريح كرد: كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج (فارس) از مسئولان آمريكا خواسته‌اند تدابيري تضمين كننده در جهت احترام به دين اسلام و عدم اهانت به مسلمانان اتخاذ كنند.

ادامه تظاهرات عليه كشيش آمريكايي

 

 

 

 

 

 

 

يك ديپلمات در طرابلس، پايتخت ليبي، به سايت شبكه الجزيره گفت: هزاران ليبيايي در برابر مقر سفارت آمريكا در طرابلس بعد از نماز جمعه در محكوميت طرح به آتش كشيدن نسخه‌هاي قرآن كريم در روز "11 سپتامبر" تظاهرات كردند. وي گفت: در اين تظاهرات عبدالباسط المقرحي، تنها محكوم بمب‌گذاري لاكربي در سال 1988 نيز حضور داشت.

در اين تظاهرات سيف الاسلام القذافي، پسر معمر القذافي رهبر ليبي، تصريح كرد: آتش زدن قرآن كريم تنها موجب گسترش موج خشونت‌، حملات تروريستي و انزجار خواهد شد. وي تصريح كرد: اين امر سرآغاز جديدي براي سلسله درگيري‌هاي تمدن‌ها است كه از سال 1380 آغاز شد.
وي موضع گيري جدي جهان اسلام را در واكنش به هرگونه اهانت و اقدام تروريستي خواستار شد.
صالح بن حميد، امام مكه مكرمه نيز درخواست كشيش آمريكايي را در زمينه‌ي به آتش كشيدن قرآن محكوم كرد و گفت: اين اقدام جلوه‌اي از تروريسم است.

روزنامه گاردين نوشت: فيصل عبدالرئوف از ائمه جمعه نيويورك، اخبار منتشر شده مبني بر اينكه تري جونز از تصميم به آتش كشيدن قرآن در چارچوب توافق در خصوص انتقال مقر احداث مركز اسلامي و مسجد به مكاني ديگر منصرف شده است را رد كرد.

عبدالرئوف در بيانيه‌اي گفت: من اصلا با جونز حرف نزده‌ام. من هيچ تماس تلفني با جونز نداشتم و هيچ قراردادي با وي مبني بر انتقال مركز فرهنگي اسلامي كه قرار است در نزديكي دو برج مركز تجارت جهاني در نيويورك ساخته شود، امضا نكرده‌ام.

خبرنگار الجزيره گفت‌: اين كشيش كه تعداد طرفدارانش 50 نفر بيشتر نيستند، اذعان كرده است كه قرآن را نخوانده و هيچ اطلاعي از محتواي قرآن ندارد، اما تمايل دارد آن را آتش بزند. عبدالرئوف در گفت‌وگو با سي.ان.ان گفت: واكنش مسلمانان جهان مي‌تواند شديدتر از واكنش‌ها به تصاوير كاريكاتوري باشد كه در سال 1384 در روزنامه دانماركي منتشر شد.

وي خاطر نشان كرد: رسانه‌هاي اسلامي بر اين مساله متمركز خواهند شد كه اسلام در معرض حمله قرار دارد. وي افزود: ما با افراد مختلف در راستاي نحوه‌ دست‌يابي به بهترين راه حل رايزني خواهيم كرد.

عبدالرئوف كه طرح احداث مركز اسلامي و مسجدي در نزديكي مقر حملات 11 سپتامبر را داده بود، اذعان داشت: اگر بدانم كه اين طرح موجب جنجال خواهد شد، در اين طرح بازنگري خواهم كرد. من در راستاي ايجاد اختلاف بيشتر گام برنخواهم داشت. فرماندار نيويورك گفت: عبدالرئوف دريچه‌اي جديد را براي حل مساله‌ احداث مركز اسلامي ايجاد كرد.

دختر كشيش آمريكايي: پدرم ديوانه است

 

 

 

 

 

 


ِ"اما جونز"،‌ دختر تري جونز اظهار داشت كه پدرش عقلش را از دست داده و نيازمند كمك است. وي در گفت‌وگو با مجله اشپيگل تصريح كرد: من به پدرم پيام فرستادم و از او خواستم اين طرح را كنار بگذارد، اما او به من جوابي نداد.

دختر تري جونز تصريح كرد: پدرم كارهايي كرده است كه اصلا هيچ ارتباطي به انجيل ندارد. من از پدرم و همسر دومش خواستم كه بعد از فوت مادرم در سال 1375 كه همسر نخست پدرم بود، مرا تحت سرپرستي خود بگيرد. دختر جونز افزود: اين امر گمراهي واقعي ديني است. يك گروه مسيحي كه پدرم سال‌ها در غرب آلمان به احياي آن پرداخته بود و كاملا متعهد به انجيل بود، پدرم را در سال 1387 طرد كرد و پدرم به آمريكا بازگشت. دختر اين كشيش آمريكايي از پدرش خواست راه درست را انتخاب كند.

يديعوت آحارانوت نيز به نقل از بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل تصميم كليساي داو را محكوم كرد. نتانياهو گفت: به آتش كشيدن كتب مقدس هر ديني امري رد شده است.

شوراي اسقف‌هاي ايتاليا تصميم آتش زدن قرآن را شبيه آتش زدن كتاب‌هاي يهود در سال1317 توسط نازي‌ها توصيف كرد و افزود: هيچ چيزي مانع ساخت مسجد در شهر بزرگي مانند ميلان نشد، در حاليكه اين امر اهانتي به ريشه‌هاي دين مسيح بود. رئيس شوراي اسقف‌هاي ايتاليا افزود: اين امر اقدامي افراطي از سوي گروه‌هاي كوچك است كه زندگي صدها ميليون مسيحي را در سراسر جهان به خطر مي‌اندازد.

حامد كرزاي، رئيس‌جمهور افغانستان نيز در پيامي به مناسبت عيد فطر گفت: ما از كشيشي در آمريكا شنيديم كه قصد اهانت به قرآن را دارد و بعد شنيديم كه تصميمش را تغيير داده است. ما به آن‌ها مي‌گوييم كه آنها حتي نبايد به آن فكر كنند. كرزاي تصريح كرد: آتش زدن قرآن به هيچ كس ضرر نخواهد زد. قرآن در قلب‌ها و عقل‌هاي يك ميليارد و نيم مسلمان است و اهانت به قرآن اهانت به ملت‌ها است.

سوسيلو بامبانگ يودهويونو،‌ رئيس‌جمهور اندونزي نيز در سخنراني‌اش به مناسبت عيد فطر گفت: طرح‌هاي به آتش كشيدن قرآن تهديدي بر امنيت و صلح جهاني است. وي خاطر نشان كرد: من بار ديگر از دولت آمريكا و ملت آن مي‌خواهم كه مانع چنين اقدام شنيعي شوند. ما تنها در صورت لغو اين تصميم آرام خواهيم گرفت.

وي در پيامي به باراك اوباما، رئيس‌جمهور آمريكا، از وي خواسته بود تصميم مناسبي را براي ممانعت از اين اقدام كه موجب تنش ميان اديان خواهد شد، اتخاذ كند. رابرت گيتس، وزير دفاع آمريكا نيز در تماس تلفني با تري جونز، نگراني خود را از اين اقدام به وي ابلاغ كرده بود و نسبت به آتش زدن قرآن و به خطر انداختن زندگي سربازان آمريكايي هشدار داده بود.

همچنين وزارت امور خارجه‌ آمريكا به شهروندان اين كشور نسبت به احتمال برگزاري تظاهرات مخالف آمريكا در سراسر كشورهاي جهان و احتمال به خشونت كشيده شدن آنها هشدار داده بود. پليس بين‌الملل (اينترپل) نيز به تمام كشورهاي‌ جهان نسبت به پيامدهاي منفي به آتش كشيدن قرآن هشدار داده است.

دولت پاكستان و هند نيز تصميم به آتش كشيدن قرآن را محكوم كردند. در سنگاپور نيز رئيس مجمع دعوت اسلامي، از مسلمانان خواست دست به هيچ گونه اقدام انتقام جويانه نزدند.

حجي ابوبكر مندين، رئيس اين مجمع، گفت: مسلمانان سراسر جهان نبايد به اين اقدام موهن پاسخي انتقام جويانه دهند. آنها بايد خويشتن‌داري خود را حفظ كنند. دكتر دليل بوبكر، مسئول مركز اسلامي مسجد بزرگ پاريس نيز از مسلمانان خواست در دام ايجاد تنش در پي اعلام كليساي "داو" نيفتند. من مي‌دانم كه اين تصميم امري دردناك است. ما از مسلمانان مي‌خواهيم به طور حكيمانه به آن پاسخ دهند.

شوراي اسلامي انگليس نيز اعلام كرد: تهديد به آتش كشيدن نسخه‌هاي قرآن جنايتي شنيع است كه مستلزم محكوميت گسترده جهاني است. اين شورا از اقليت‌هاي مسلمان و ائمه مساجد در انگليس خواست نقش مهمي در توضيح اين مساله ايفا كنند و تلاش‌هايشان را براي تحكيم روابط با اقليت‌هاي ديگر دو چندان كنند. تظاهراتي اعتراض آميز نيز در محكوميت تصميم كليساي داو در قاهره، مركز مصر برگزار شد.

دولت انگليس نيز تصميم كليساي داو را محكوم كرد. سخنگوي ديويد كامرون، نخست‌وزير انگليس، اعلام كرد: دولت شديدا مخالف هرگونه اقدام در جهت اهانت به هر فردي است كه به گروهي ديني يا نژادي خاص وابسته باشد. توني بلر، فرستاده‌ي كميته كاري چهارجانبه نيز از مردم خواست به جاي به آتش كشيدن قرآن، آن را بخوانند.

وي در بيانيه‌اي ضمن محكوم كردن به آتش كشيدن قرآن گفت: اين امر اقدام غيرمحترمانه و شرورانه است و موجب محكوميت گسترده‌ جهاني مي‌شود. دولت بحرين نيز در بيانيه‌اي طرح كليساي داو را محكوم كرد و گفت: اين كليسا قصد اهانت به تمامي امت اسلام را دارد.

كرت وسترگارد، صاحب تصاوير موهن به حضرت محمد (ص) نيز طرح كليساي داو را محكوم كرد و گفت: اين اقدام موجب ايجاد تنش خواهد شد. فيدل كاسترو، رئيس‌جمهور سابق كوبا نيز در بيانيه‌اي گفت: اين مساله به منزله‌اي آشوب فراگير است كه آمريكا را غرق خواهد كرد.

وزير اوقاف الجزاير نيز گفت: در پي اين دعوت تعداد كساني كه به اسلام روي خواهند آورد بيشتر خواهد شد. اين اقدام موهن موجب مي‌شود طي سال‌هاي آينده افراد بيشتري به اسلام بگروند. احمد الطيب، شيخ الازهر نيز نسبت به چنين درخواستهاي نژاد پرستانه‌اي در آمريكا ابراز تاسف كرد. وي در ادامه تاكيد كرد كه چنين درخواست‌هايي به اسلام آسيبي نمي‌زند.

جمعي از فعالان و حقوق دانان مصري نيز در اعتراض به اين مساله در مقابل ساختمان دادگاه عالي قاهره تجمع اعتراض آميزي برگزار كردند.

همچنين حسني مبارك، رئيس‌جمهور مصر، نسبت به درخواست اين كشيش آمريكايي هشدار داد و آن را درخواستي نژادپرستانه خواند. در اندونزي و پاكستان نيز در اعتراض به اين مساله تظاهرات برگزار شد.

مقامات افغانستان نيز اعلام كردند كه به رغم تصميم كشيش آمريكايي در مورد به حالت تعليق در آوردن تصميمش براي آتش زدن قرآن، معترضان در افغانستان براي دومين روز پياپي دست به تظاهرات زدند و با نيروهاي امنيتي افغان درگير شدند.

به گزارش خبرگزاري رويترز، صدها معترض افغان در استان لوگار عليه تصميم اين كشيش تظاهرات كردند و با نيروهاي امنيتي نيز درگير شدند.

روز جمعه نيز در استان بدخشان چند هزار معترض افغان در خيابان‌ها حضور پيدا كردند كه كه طي درگيري‌ها يك معترض به ضرب گلوله كشته شد. حدود 10 هزار نفر در خيابان‌هاي فيض آباد در استان بدخشان پس از نماز عيد فطر تظاهرات كردند.

خبرگزاري آسوشيتدپرس نيز گزارش داد كه هزاران معترض افغان ديروز در شرق افغانستان به تصميم اين كشيش آمريكايي اعتراض كردند و شعار "مرگ بر آمريكا" سر دادند و چند مغازه و ايست بازرسي پليس را به آتش كشيدند. دين محمد درويش، يك سخنگوي فرمانداري استان لوگار نيز گفت كه پليس براي متفرق كردن معترضان تير هوايي شليك كرد.

از سوي ديگر كاسترو فيدل رهبر كوبا با محكوميت ماجراجويي كشيش آمريكايي عليه مقدسات اسلام، آنرا نمايش بزرگ رسانه‌هاي آمريكايي دانست.

اوباما: اسلام دشمن آمریكا نیست

 

 

 

 

 

 


رئیس جمهوری آمریكا در سالروز حمله به مركز تجارت جهانی نیویورك از مردم این كشور خواست كه خویشتنداری دینی خود را حفظ كنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "باراك اوباما" در آستانه سالروز حمله به برجهای دوقلوی نیویورك از پیروان اسلام و سایر ادیان خواست كه آرامش و خویشتنداری خود را حفظ كنند.

وی طی سخنانی در كاخ سفید تاكید كرد : ما باید از ایجاد شكاف میان ادیان جلوگیری كنیم. سخنان رئیس جمهوری آمریكا پس از اعتراضات جهانی به تصمیم كلیسای فلوریدا در قرآن سوزی به مناسبت 11 سپتامبر ایراد می‌شود.

اوباما ضمن محكوم كردن این تصمیم افزود: دشمن آمریكا اسلام نیست، بلكه تروریستها و قاتلانی هستند كه اسلام را تحریف كرده اند.

وی خاطر نشان كرد: تا زمانی كه من رئیس جمهورم، همه توانم را به كار می گیرم تا به آمریكاییها یادآوری كنم ما ملتی هستیم كه خدایمان یكی است، حتی اگر آن را با اسامی مختلف بنامیم. اوباما با اشاره به بحثهای به وجود آمده درباره تصمیم كشیش كلیسای فلوریدا اظهار داشت : من نگران این مسئله هستم كه امروز ما شمار زیادی از این افراد را در كشور داریم كه خواهان جلب توجه از طریق اینگونه اقدامات هستند.

خاطرنشان می شود كه "تری جونز" سرپرست كلیسایی ایالت فلوریدای آمریكا در سخنانی نژادپرستانه و تحریك آمیز اعلام كرده بود در نهمین سالروز حملات "11 سپتامبر" قرآن كریم به آتش كشیده می شود.



:: برچسب‌ها: سوزاندن قران , سوزاندن قران به دست کشیش امریکایی , جوابی محکم به امریکا , ,
:: بازدید از این مطلب : 950
|
امتیاز مطلب : 319
|
تعداد امتیازدهندگان : 239
|
مجموع امتیاز : 239
تاریخ انتشار : 22 آبان 1389 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد